Friday, July 19, 2013

සතිපට්ටානය තුල භාවනාවට කොහේදෝ බාධා ඇත්තේ. .10 වන කොටස

සතිපට්ටානය තුල භාවනාවට කොහේදෝ බාධා ඇත්තේ. .10 වන කොටස


කයට දැනෙන පහස දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි

කයට දැනෙන පහස දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි
කයට දැනෙන පහස දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි
කයට දැනෙන පහස දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි

සිරිදාස තම කය දෙස සිත යොමු කළේය. උඩුකය තවමත් සෘජුවම පවති. තමා ඉඳ සිටින ඉරියව්වේ  පහසුවක් මිස අන් කුමන හෝ අපහසුතාවක් දැනෙන්නේ නැත.  එබැවින් කය සන්සින්දුවිමද අපහසුවකින් තොරවම කල හැකියයි සිතු ඔහු එය පරමාර්ථ කොට ආනාපානසති භාවනාව ඉදිරියටම වැඩි මට පටන් ගත්තේය.

හේතුන් නිසා කයට පහස   දැනෙන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතුන් නිසා කයට පහස දැනෙන බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 
හේතුන් නිසා කයට පහස   දැනෙන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතුන් නිසා කයට පහස දැනෙන බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 

හේතු නැතිවන විට කයට පහස  නොදැනෙන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතු නැතිවන විට  කයට පහස නොදැනෙන බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 
හේතු නැතිවන විට කයට පහස  නොදැනෙන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතු නැතිවන විට  කයට පහස නොදැනෙන බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි  

කයට දැනෙන පහස මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට දැනෙන පහස මම නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
කයට දැනෙන පහස මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට දැනෙන පහස මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි


කයට දැනෙන පහස මගේනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  

කයට දැනෙන පහසමගේනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
කයටදැනෙන පහස මගේ නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට දැනෙන පහස මගේනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි


කයටදැනෙන පහස  මගේ ආත්මයනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට   දැනෙන   පහස  මගේ   ආත්මය   නොවේ   යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
කයට දැනෙන පහස මගේ ආත්මය නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි
කයට දැනෙන පහස මගේ ආත්මය නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

කයට දැනෙන පහස අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට දැනෙන පහස අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
කයට දැනෙන පහස අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
කයට දැනෙන පහස අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

  කයට දැනෙන පහස දුක යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
  කයට දැනෙන පහස  දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
  කයට දැනෙන පහස  දුක යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
  කයට දැනෙන පහස  දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි


කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 
කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 


සිරිදාසට දැන් තම කය සංසිඳී ඇති බව දැනුන හෙයින් පංචස්කන්ධයේ අවසාන ආයතනය වන මනස් ආයතනය සංසින්දුවීමේ භාවනා අභ්‍යාසය ඇරඹිය යුතු යයි සිතුවේය. මනස සංවර කිරීම ඇස,නාසය,දිව හා මනස මෙන් ලෙහෙසි කටයුත්තක් නොවන බව අත්දැකීමෙන්ම දන්නා ඔහු අඩුතරමේ කණ සංවර කිරීමට යෙදු බලයට සමාන ශක්තියක් ඒ සඳහා යෙදිය යුතු යයි සිතුවේය.

"පස්සං භයං චිත්ත සංකාරන් අස්ස සිස්සාමිති සික්ඛති"   
 "පස්සං භයං චිත්ත සංකාරන් පස්ස සිස්සාමිති සික්ඛති"  

මනස සංසිඳුවීම ශික්ෂණය කරමින් හුස්ම ගනිමි  
මනස සංසිඳුවීම ශික්ෂණය කරමින් හුස්ම හෙලමි 
මනස සංසිඳුවීම ශික්ෂණය කරමින් හුස්ම ගනිමි  
මනස සංසිඳුවීම ශික්ෂණය කරමින් හුස්ම හෙලමි 


බට හිර විද්‍යාවට තවමත් මනස පිහිටියේ මනුෂ්‍ය ශරීරයේ කුමන ස්ථානයකදැයි සොයා ගැනීමට බැරි උවත්,මනස පිහිටියේ හර්දය වස්තුවේ ඇති පතක් තරමක්වූ රුධිරයේ බව බුදුන් වහන්සේ වදාළ බව දන්නා සිරිදාස තම සිරුර තුල මනස පිහිටියේ කොතැනකදැයි විමසීමට   කරදර නොවිය. තමා තුල මනස නම්වූ  ආයතනයක් තිබෙන බව ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගත් ඔහු එය සහ එයින් නිර්මාණය වන අරමුණු නාම රූප වලින් සමන්විත බවදනී. එමෙන්ම  මනස සහ අරමුණු යන සාධක දෙකම සංසිඳුවීම  අනිවාර්‍යයෙන්ම කලයුතු බවත් සිතීය. තම ශරීරයේ  අනෙක් ආයතනයන්ට නොමැති එහෙත් මනසටම පමණක් සිමාවන  සුවිශේෂ ලක්ෂණයවූ   ඉන්ද්‍රජාලික බව (මායාකාරී ස්වභාවය)සහ එහි හැසිරීම  ගැන ඔහු තම අත්දැකීමෙන්ම මැනවින් දනී. එමෙන්ම   අරමුණු වල ඇති  සුවිශේෂ ලක්ෂණය වූ ඉක්මනින්ම එකිනෙකට වෙනස් විවිධ අරමුණු බිහිවීම සහ එකම අරමුණට අදාලව සිතුවිලි පරම්පරාවක්ම බිහිවීම ගැන ඔහු මැනවින් දනී. එමෙන්ම බටහිර කළමනාකරණය දිරිමත් කරන්නේ එකවර වැඩ කිහිපයක්ම කිරීමට, එනම් එකවර විවිධ චිත්ත  පරම්පරා කිහිපයක් නඩත්තු කිරීම බවද එහෙත් ආනාපානසති භාවනාවෙන් සිදු වන්නේ එක වරට එක අරමුනටම පමණක් එනම් ආශ්වාස හා ප්‍රශ්වාසයට පමණක් අරමුණු පිහිටුවීම බවද ඔහු දනී. හිතුමතේ දසතම  දුවන කුළු හරකෙකුගේ කරට ලනුවක් දමා ඉන්පසු ඌට සෙලවීමට බැරිවන අන්දමින් එසේ කරළු ලනුව කනුව මුලට හිර කරන්නක් මෙන් තම සිතෙට නැගෙන එකම අරමුණ ආනාපානසතිය බවට පත් කිරීමේ දැඩි වෑයම ගැනීමට සිරිපාල අදහස් කළේය.        
   
මනසට දැනෙන අරමුණු  දෙස බලමින් හුස්ම ගනීමි
මනසට දැනෙන අරමුණු දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි
මනසට දැනෙන අරමුණු දෙස බලමින් හුස්ම ගනීමි
මනසට දැනෙන අරමුණු දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි


      
 මනසයි අරමුනුයි එකතුවී මනසේ ස්පර්ශය සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම ගනීමි
 මනසයි අරමුනුයි එකතුවී මනසේ ස්පර්ශය සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම හෙලමි 
 මනසයි අරමුනුයි එකතුවී මනසේ ස්පර්ශය සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම ගනීමි
මනසයි අරමුනුයි එකතුවී මනසේ ස්පර්ශය සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම හෙලමි 

මනසේ ස්පර්ශය අනුව දැනගැනීම සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම ගනීමි
මනසේ ස්පර්ශය අනුව දැනගැනීම සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම හෙලමි 
මනසේ ස්පර්ශය අනුව දැනගැනීම සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම ගනීමි
මනසේ ස්පර්ශය අනුව දැනගැනීම සැදෙන හැටි බලමින් හුස්ම හෙලමි 

මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රශ්වාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම ගනීමි  
මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රශ්වාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම හෙලමි 
මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රශ්වාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම ගනීමි  
මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රවාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම හෙලමි
 මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රශ්වාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම ගනීමි  
මනසේ  ස්පර්ශයට  අනුවවූ දැනගැනීමට අනුරුපව චේතනා පහල කිරීම ආශ්වාස ප්‍රශ්වාසයට පමණක් සිමා කරමින්  හුස්ම හෙලමි 

මනසට නැගෙන අරමුණු මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
මනසට නැගෙන අරමුණු මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
 මනසට නැගෙන අරමුණු මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 මනසට නැගෙන අරමුණු මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි


 මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ  නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ  නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ  නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ   නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි

 මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ ආත්මය  නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ ආත්මය   නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි
 මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ ආත්මය  නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
මනසට නැගෙන අරමුණු මගේ ආත්මය   නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි


 මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
 මනසට නැගෙන අරමුණු දුක  යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

    මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
    මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
    මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
    මනසට නැගෙන අරමුණු දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි


   මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
  මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 
  මනසේ විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
  මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 
 මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
  මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 
  මනසේ විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
  මනසේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 

දැන් සිරිදස මහත් අත්වසිල්ලක් ලබමින් තමා තම මනස සංසිඳුවා ඇතැයි හැඟුනි.

No comments: