Saturday, July 20, 2013

සතිපට්ටානය තුල භාවනාවට කොහේදෝ බාධා ඇත්තේ. .11 වන කොටස -සිත දෙස බලමින් හුස්ම ගනීමි

සතිපට්ටානය තුල භාවනාවට කොහේදෝ බාධා ඇත්තේ. .11 වන කොටස

සිත දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි



සංසිඳුණු සිත ගැනවූ මහත් සතුටින් සිරිදාස නොකඩවාම ඉදිරියට තම ආනාපානසති භාවනාව වන්නට විය.  


සංසුන්වූ සිත දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි

සංසුන්වූ  සිත දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි

සංසුන්වූ සිත දෙස බලමින් හුස්ම ගනීමි

සංසුන්වූ සිත දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි

මෙතෙක් වෙලා තදින් නහයේ අග හැපුණු ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ වායුව දැන් දැන් සුමුදුව හැපෙන්නක් මෙන් දැනෙන්නට විය. තමන්ට ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය කියා කයකුත් තිබෙන බව සිරිදාස ආනාපානසති භාවනාව කිරීමට පෙර දැන සිටියේ නැත. එය ඔහුට කියා දුන්නේ බුදුරජානන් වහන්සේ ආනාපානසති සුත්‍රයේදීය. තිලොවට ගුරුවූ බුදුන් වහන්සේට වැරදීමට බැරිය. බුදු දහම අනුගමනය කිරීමේ මුලික පරිසරය වන්නේ ශ්‍රද්ධාවය. ශ්‍රද්ධාව නැත්තා තුල ඇතිවන්නේ දැනීම පමණි.එබැවින් තම ශරීරිය තුල ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය නමින්වූ කයක් ඇති බව විශ්වාශ කල සිරිදාස එම කය දෙස බැලීමේ අරමුණින් විය භාවනාව වැඩිම ඉදිරියටම කළේය.  

ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දෙස  බලමින් හුස්ම ගනීමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දෙස බලමින් හුස්ම හෙළමි

හේතුන් නිසා ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය ඉපදුන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතුන් නිසා ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය ඉපදුන  බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 
හේතුන් නිසා ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය ඉපදුන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතුන් නිසා ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය ඉපදුන  බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 

හේතු නැතිවන විට ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය නැතිවන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතු නැති වන විට ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය නැතිවන බව බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 
හේතු නැතිවන විට ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය නැතිවන බව දනීමින් හුස්ම ගනීමි 
හේතු නැති වන විට ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය නැතිවන බව බව දනීමින් හුස්ම හෙලමි 

ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය  මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මම නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මම නොවේ යයි  සිතමින් හුස්ම හෙලමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  


ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි 
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
ආශ්වාශප්‍රශ්වාශ කය මගේ ආත්මයනොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ   ආත්මය  නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ ආත්මය නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය මගේ ආත්මය නොවේ යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

 ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
 ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
 ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය අනිත්‍යයයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

  ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දුක යයි  සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
  ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි
  ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දුක යයි සිතමින් හුස්ම ගනීමි  
  ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කය දුක යයි සිතමින් හුස්ම හෙලමි

ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
ආශ්වාශප්‍රශ්වාශ කයේ විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 
ආශ්වාශ ප්‍රශ්වාශ කයේ  විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම ගනීමි 
ආශ්වාශප්‍රශ්වාශ කයේ විඥානය සංසින්දුවමින් හුස්ම හෙලමි 

වසා ඇති දෙනෙත් තිබියදීම එතුලින් සිහින් ආලෝකයක් වරින් වර යාන්තමින් පෙනෙන්නාක් මෙන් දැන් සිරිපාලට දැනෙන්නට විය. එය අමරදාස රත්නායක විද්වතාණන් විසින් අභිධර්මාර්ථ ප්‍රදිපයේදී භාවනාව වැඩිම ගැන ලියා ඇති කොටසේ දැක්වෙන පරිදි උත්ග්‍රහ නිමිත්ත පහලවිමදැයි සිරිපාලට කුතුහලයක් ඇතිවිය.එහෙත්  ඒ ගැන තවදුරටත් කල්පනා කිරීම සිරිදාස අත්හැරියේ එය එනම් වසා ඇති දෙනෙත් තුලින් ආලෝකය දැකිම යනු මේ භාවනාව වැඩිමෙන්  තමන් විසින් ඉටුකර ගැනීමට යන  පරමාර්ථය නොවන නිසාය.

4 comments:

samakayawate said...

ඉතාමත් අගෙයි.. හැකිනම් මෙන්න මෙතැනටත් ගොඩවදින්න මැතිඳුනි.
http://piyumvila.blogspot.com/2013/07/11.html

samarasekara sithuvili said...
This comment has been removed by the author.
samarasekara sithuvili said...

ඔබේ දිරිගැන්වීමට ස්තුතියි නාලින්. මා මිට පෙර අතරින් පතර ඔබේ ලිපි බලල තියෙනවා.comments කරලා නම් නැහැ. මා වෙලාවක් අරගෙන ඔබේ ලිපි සියල්ලම කියවා බලන්නම්.

samakayawate said...

ඉහත ලිංකුව මගේ එක්ක් නොවේ. ආගම ගැන ලියැවෙන වෙනත් අයෙකුගේ එකක්. ඔබ මගේ බ්ලොගයට නිතර එන යන කෙනෙක්.